Iedereen maakt elke dag eigen keuzes over wat je eet en
drinkt, waar je zin in hebt. Veel mensen hebben ook een mening over voeding en
zeker op sociale media weet je soms niet meer wat je moet geloven. Bij het
Voedingscentrum kun je terecht voor eerlijke en duidelijke antwoorden op al die eetvragen, gebaseerd op de wetenschap. De Schijf van Vijf laat daarbij zien
wat een gezond en duurzaam eetpatroon is.
Ook in 2023 heeft de eetvragen-campagne weer heel veel
mensen bereikt, hetgeen heeft geresulteerd in een grotere bekendheid en een
hogere intentie om informatie bij het Voedingscentrum te raadplegen. De groep
die het Voedingscentrum minimaal van naam kent, heeft het Voedingscentrum ook
daadwerkelijk vaker geraadpleegd. Dat gebeurt via al onze kanalen, van website
tot sociale media kanalen.
Meer dan vlees
Binnen de eetvragen-campagne is minder
vlees een van de thema’s. Bij dit deelproject is ingezet op ingekochte
(branded) content bij Nu.nl en Ad.nl aanvullend op de eetvragen-campagne om uit
te leggen waarom minder vlees eten beter voor het milieu en je gezondheid is.
Daarnaast laten wij zien welke stappen je kunt zetten om duurzamer te kiezen.
Dit is onder andere gedaan met online promotie voor recepten voor de barbecue
en stamppotten. Omdat niet iedereen ‘online’ is en mobiele apps gebruikt, is in
aanvulling hierop een gedrukte advertorial gemaakt over minder vlees en die in
het najaar in ruim 6,8 miljoen huis-aan-huisbladen is verschenen.
sluiten